Одеська національна академія харчових технологій

Комісія спецдисциплін холодильного циклу



Комісія спецдисциплін холодильного циклу ВСП «Одеський технічний фаховий коледж Одеського національного технологічного університету» є випусковою і здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійним ступенем «фаховий молодший бакалавр» за ОПП:


На даний час у складі циклової комісії працює 9 викладачів, з них:

Серед яких


Ознайомитись з робочими програмами навчальних дисциплін освітньо-професійних програмам зі спеціальності 142 «Енергетичне машинобудування» можна за посиланням.



Шановні випускники та потенційні роботодавці! Якщо у Вас є пропозиції, рекомендації або зауваження - можна написати електронного листа на пошту циклової комісії: otkxolod@gmail.com


Підготовка фахівців за спеціальністю «Монтаж і обслуговування холодильно-компресорних машин і установок» в Одеському технікумі харчової промисловості, далі в Одеському технічному фаховому коледжі розпочалася з 1964 року. У 2014 році була введена спеціалізація «Монтаж та обслуговування систем кондиціювання і вентиляції повітря». Викладачі циклової комісії: Беркань Ірина і Бригадир Людмила працювали у складі робочої групи по розробці галузевого стандарту вищої освіти України (ГСВО) за спеціальністю «Монтаж і обслуговування холодильно-компресорних машин і установок» для ОКР «молодший спеціаліст». ГСВО було затверджено наказом МО і Н України № 557 від 07.05.2014 року, але у 2015 року він припинив свою дію, тому освітньо-професійні програми були складені керуючись стандартом ВО України для першого (бакалаврського) рівня, спеціальність 142 «Енергетичне машинобудування», затвердженого наказом № 1136 МОН України від 19.10.2018 р.

Передумовами для ліцензування освітніх програм «Монтаж та обслуговування систем кондиціювання і вентиляції повітря», «Системи кондиціювання і вентиляції повітря» стали результати аналізу ринку праці, запити роботодавців та прагнення забезпечити безперервність освітнього процесу за спеціальністю «Енергетичне машинобудування». Перший набір студентів на денну форму навчання за ОПП «Системи кондиціювання і вентиляції повітря» відбувся у 2018 році, у 2021 році дана ОПП отримала акредитацію за рівнем вищої освіти «бакалавр». Це відкрило можливість ефективно використовувати напрацювання циклової комісії спеціальних дисциплін холодильного циклу та кафедри «Енергетичного машинобудування» Одеського технічного фахового коледжу.

За 60 років роботи викладацький склад коледжу накопичив значний досвід у підготовці конкурентоспроможних фахівців у галузі знань за спеціальністю 142 «Енергетичне машинобудування». Підготовка за ОПП: «Монтаж і обслуговування холодильно- компресорних машин та установок», «Монтаж та обслуговування систем кондиціювання і вентиляції повітря» за рівнем фахового молодшого бакалавра здійснюється з 2020 року, перший випуск відбувся у 2024 році. Стандарт фахової передвищої освіти зі спеціальності 142 «Енергетичне машинобудування» для ОПР «фаховий молодший бакалавр» був затверджений наказом № 1070 МОН України від 22.11.2022р. Стандарт ФПВО був розроблений за участю голови циклової комісії Беркань Ірини, яка очолювала підкомісію зі спеціальності 142 Енергетичне машинобудування Науково-методичної комісії № 5 з хімії та інженерії сектору фахової передвищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки.

Для покращення і оновлення ОПП «Монтаж і обслуговування холодильно-компресорних машин і установок», «Монтаж та обслуговування систем кондиціювання і вентиляції повітря» у 2023 року були враховані пропозиції здобувачів освіти, роботодавців, інших стейкхолдерів шляхом обробки результатів анкетування, участі в обговоренні змін на засіданнях циклової комісії, студентської ради відділення енергетичних систем і Ради роботодавців спеціальності 142 «Енергетичного машинобудування».


Навчально-методична робота

Викладачами циклової комісії здійснюється цілеспрямована, системна робота з навчально-методичного забезпечення всіх предметів, що відповідають навчальному плану та програмам. Основний акцент робиться на забезпечення якісного рівня освіти через створення та оновлення навчально-методичних матеріалів.

Для реалізації цього завдання створені навчально-методичні комплекси з дисциплін, які відповідають сучасним стандартам і включають:

Особливу увагу приділяється регулярному оновленню матеріалів, щоб вони відповідали вимогам сучасного виробництва, технічного прогресу і запитам роботодавців.


Підвищення кваліфікації викладачів

Усі викладачі циклової комісії регулярно проходять різні форми підвищення фахової та педагогічної кваліфікації. Це включає:

Цей процес сприяє вдосконаленню професійного рівня викладачів і забезпечує їхню готовність до використання сучасних підходів в освітньому процесі.


Мета педагогічної діяльності

Головною метою роботи педагогічного колективу циклової комісії є створення оптимальних умов для якісного навчання і всебічного розвитку здобувачів освіти. Особливий акцент робиться на підготовці фахівців із високим рівнем професійної компетенції, які відповідають сучасним вимогам ринку праці.

Для досягнення цієї мети реалізуються такі завдання:

1. Підвищення інтелектуального та професійного потенціалу викладачів, яке включає розвиток матеріально-технічної бази, оновлення навчально-методичних матеріалів, впровадження сучасних стандартів викладання.

2. Впровадження інноваційних методів навчання, зокрема використання сучасних освітніх технологій, таких як інтерактивні методи викладання, комп’ютерні програми, симуляції, мультимедійні презентації, дистанційне навчання.


Основними пріоритетними напрямками діяльності комісії є:

1. Вдосконалення і оновлення змісту навчальних дисциплін циклової комісії з урахуванням професійної спрямованості, результатів наукових досліджень в галузі низькотемпературної техніки і кондиціювання повітря;

2. Участь у формуванні робочих навчальних планів відповідно державним нормативно-правовим документам та нормативам МОН України;

3. Адаптування програм навчальних дисциплін до європейського освітянського простору;

4. Участь викладачів комісії у науково-методичних конференціях і семінарах для вивчення й узагальнення шляхів ефективного розвитку майбутнього фахівця;

5. Застосування у процесі навчання ролевих та ділових ігор, індивідуальних практичних завдань, тестових опитувань та інших форм інтерактивної підготовки, що дозволить закріпити теоретичні знання і розвинути навики практичної роботи у студентів;

6. Підготовка до друку і видання підручників і навчальних посібників з дисциплін комісії, а також підготовка до перевидання тих матеріалів, що отримали широке визнання у студентів та викладачів;

7. Розроблення електронних підручників з профільних дисциплін комісії нової якості змісту, що відповідає моделі підготовки фахівця для роботи у технічній сфері;

8. Розроблення та поліпшення навчально-методичної літератури для самостійної роботи студентів з використанням електронних технологій навчання;

9. Розробка дистанційних курсів навчання з спецдисциплін комісії, на основі інформаційних і комунікаційних Інтернет-технологій;

10 Запровадження системи контролю якості навчальної діяльності студентів, запровадження в освітній процес нових підходів до оцінювання знань студентів через використання контролюючих програм та ПК;

11. Розробка навчально-методичного забезпечення виробничої практики та переддипломної у співпраці з роботодавцями;

12. Організація ефективної системи керівництва і надання кваліфікованої допомоги студентам під час підготовки курсових та дипломних робіт з метою їх впровадження в господарську діяльність установ, організацій, підприємств;

13. Розвиток різних форм підвищення професійного рівня: стажуванням на підприємствах-партнерах, консультування, стажування на випускових кафедрах, взаємо відвідування занять, відвідування професійних курсів, через самоосвіту;

14. Розширення кола заходів, що впливають на адаптацію, профорієнтацію, конкурентоспроможність, працевлаштування здобувачів освіти і випускників.


Практична підготовка

Практична підготовка здобувача освіти за ОПП: «Монтаж і обслуговування холодильно-компресорних машин і установок», «Монтаж та обслуговування систем кондиціювання і вентиляції повітря» реалізується шляхом проходження навчальних практик в виробничих майстернях і спеціальних лабораторіях коледжу та виробничих практик на провідних підприємствах галузі. Вона надає змогу досягти здобувачам фахової передвищої освіти інтегральних, спеціальних компетентностей, потрібних для подальшої професійної діяльності, про це свідчить матриці відповідності компетентностей випускника компонентам освітньо-професійної програми.

Передбачені ОПП виробничі практики проходять на підприємствах Одеси, Одеської, Вінницької, Черкаської областей, відповідно до укладених з коледжем угод.


Мета навчальної слюсарно-механічної практики є ознайомлення з правилами техніки безпеки і безпечної експлуатації обладнання, організації робочого місця, формування у здобувачів освіти прийомів роботи ручними і механічними інструментами; використання верстатів (токарного, свердлильного, фрезерувального) для виконання практичних завдань; вивчення властивостей основних та допоміжних матеріалів, їх раціонального використання, уміння працювати в колективі.


Мета електромонтажної практики ознайомлення з основними правилами техніки безпеки та пожежної безпеки при здійсненні електромонтажних робіт; формування у здобувачів освіти навиків складання електричного ланцюга з окремих елементів; підключення електроустаткування; участь у монтажних роботах, в т. ч. мережі заземлення; профілактичному і поточному ремонтах електричного обладнання, прокладка кабелів і проводів у каналах, коробах і лотках; установка ізоляторів, розмітка місць установки та встановлення приладів захисту та керування.


Мета вимірювально-конструкторської практики закріпити на практиці знання які здобувачі освіти здобули під час вивчення загально технічних дисциплін: Інженерна та комп'ютерна графіка, Теоретична механіки, Матеріалознавство, технологія конструкційних матеріалів, Основи метрології та стандартизації, Опір матеріалів, Основи конструювання. Формування у здобувачів освіти навиків та вмінь в користуванні спеціальним вимірювальним інструментом; складати ескізи деталей механізмів, які в процесі експлуатації можуть мати знос робочої поверхні. Виявляти властивості матеріалів за допомогою спеціального обладнання.


Мета навчальної практики з надання навичок і вмінь з робочої професії є формування у здобувачів освіти спеціальних компетентностей, пов'язаних з експлуатацією і ремонтом холодильно-компресорних машин і установок та правил охорони праці під час їх виконання; вміння розв’язувати типові технічні і технологічні завдання, пов’язані з технологічними процесами, функціонуванням холодильно- компресорних машин та холодильного обладнання в умовах майстерні або лабораторії.


Мета виробничої технологічної практики - отримання досвіду робіт з монтажу, налагодження, випробування і здачі в експлуатацію холодильно- компресорних машин та установок в умовах виробництва; здатність дотримуватися визначених режимів експлуатації холодильного і технологічного обладнання; визначати і використовувати необхідне обладнання, матеріали, інструменти, робочі речовини; застосовувати правила охорони праці і пожежної безпеки при вирішенні професійних завдань.


Мета переддипломної практики надати можливість здобувачу освіти розробити концепцію кваліфікаційної роботи для проектування окремих елементів, вузлів холодильно- компресорних машин та установок, або теплоенергетичних систем в цілому; проаналізувати можливість застосування технічних рішень, які він вивчив під час переддипломної практики для власного дипломного проекту; вивчити організацію системи охорони праці в даному підрозділі; ознайомитися з методиками обліку витрат енергоресурсів та матеріалів для розрахунку собівартості одиниці холоду; прогнозувати наслідки виробничої діяльності, щодо безпеки людини і довкілля.

На базі майстерень і лабораторій коледжу серед здобувачів освіти відділення після кожного виду практики проводяться професійні конкурси: «Кращий слюсар», «Кращий електромонтажник», «Кращий холодильщик», «Кращий кондиціонерщик», також студенти комісії беруть участь в обласних, всеукраїнських олімпіадах, всеукраїнських конкурсах професійної майстерності. ChillTech Students Awards.


Ради роботодавців спеціальності

Рада роботодавців спеціальності 142 «Енергетичне машинобудування» створена для забезпечення високої якості професійної підготовки фахівців на основі комплексного співробітництва ВСП «ОТФК ОНТУ» із зацікавленими підприємствами і організаціями; провідними роботодавцями, шляхом об'єднання інтелектуального потенціалу і корпоративних ресурсів партнерів. Роботодавці залучені до розробки основних елементів ОПП – компетентнісної моделі випускника в цілому, універсальної, загальних і спеціальних компетентностей, необхідних для здійснення випускниками фахової діяльності у сфері енергетичного машинобудування. Також вони впливають на формування цілей і завдань практичної підготовки, її змісту, що забезпечать результати навчання. Це відбувається на спільних засіданнях циклової комісії і Ради роботодавців, які проводяться один раз на семестр.


Склад Ради роботодавців спеціальності:

Голова Ради роботодавців

Ольховський Р.А. – провідний інженер ТОВ «Технології комфорту плюс»

Члени Ради роботодавців:

Моторіна Ксенія – менеджер по персоналу ПрАТ“МХП”

Костюк В.О. – начальник КМ цеху ЧП «Фаворит»;

Мінчева М.І. – менеджер з персоналу ЧП «Максіма»;

Федоров С.В. – провідний інженер ТОВ «СпецОдесСервіс»;

Булюченко Маргарита - менеджер з персоналу Cemark –України

Шевченко С.І. – провідний інженер АТ «Одеський припортовий завод»;

Шутко С.М. - провідний інженер ТОВ «МІТВІРКУНГ».

Атестація випускників

Завершальним етапом підготовки фахівців у коледжі є атестація випускників, яка проводиться шляхом захисту дипломних проектів і дає змогу визначити рівень підготовки за спеціальністю, систематизує та розширює теоретичні та практичні навички студентів.

Атестація здобувачів фахової передвищої освіти освітньо-професійної програми спеціальності 142 «Енергетичне машинобудування» проводиться у формі публічного захисту випускної кваліфікаційної роботи (дипломного проєкту) та завершується врученням йому документа встановленого зразку про присудження ступеня фахового молодшого бакалавра з енергетичного машинобудування.

До атестації допускаються здобувачі освіти, які виконали всі вимоги ОПП. Випускна кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання типової спеціалізованої задачі галузі енергетичного машинобудування із застосуванням теорій та методів електричної інженерії.

Випускна кваліфікаційна робота (дипломний проєкт) не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації.

Атестація здійснюється відкрито і публічно. Випускна кваліфікаційна робота розміщується у репозитарії закладу освіти.