Одеська національна академія харчових технологій

Комісія комп'ютерних технологій та програмної інженерії (КТ та ПІ)



Комісія комп’ютерних технологій та програмної інженерії (КТ та ПІ) ВСП «Одеського технічного фахового коледжу Одеської національної академії харчових технологій» є випусковою і здійснює підготовку фахівців за освітнім ступенем «фаховий молодший бакалавр» за освітніми програмами:

та за освітнім рівнем «бакалавр за напрямком підготовки 123 – «Комп’ютерна інженерія».


Ознайомитись із навчальними планами за спеціальностями 121 та 123 за усіма освітньо-професійними програмами можна за посиланням.


Ознайомитись із навчальними програмами за спеціальностями 121 та 123 за усіма освітньо-професійними програмами можна за посиланням.


На даний час у складі циклової комісії працює 20 викладачів, з них:

Серед яких


Основною метою діяльності комісії є якісна підготовка і випуск кваліфікованих конкурентоспроможних фахівців для галузі 12- «Інформаційні технології»

Досягнення мети відбувається через:

Досягнення окресленої мети передбачає здійснення наступних заходів:

Навчально-методична робота розглядається як цілісна система підвищення науково-теоретичного і загальнокультурного рівнів та професійної майстерності викладачів.

Викладачі комісії КТ та ставлять перед собою за мету не тільки надати майбутнім фахівцям знання, але й сформувати мотивацію, виховати прагнення до їх постійного оновлення, власного самовдосконалення.

Основними пріоритетними напрямками діяльності комісії є:

1. Вдосконалення змісту навчальних дисциплін комісії та участь у формуванні робочих навчальних планів:

1.1. Удосконалення змісту робочих навчальних планів спецдисциплін з урахуванням професійної спрямованості їх викладання. Зміст та структура дисциплін комісії повинні в більшій мірі враховувати специфіку майбутнього фаху, результати наукових досліджень в даній галузі діяльності, а також державні нормативно-правові документи та нормативи МОН України;

1.2. Постійне оновлення програм навчальних дисциплін з урахуванням сучасних вимог й актуальності;

1.3. Адаптування програм навчальних дисциплін до європейського освітянського простору;

1.4. Участь викладачів комісії у науково-методичних конференціях і семінарах для вивчення й узагальнення шляхів ефективного розвитку майбутнього фахівця;

1.5. Застосування у процесі навчання ролевих та ділових ігор, індивідуальних практичних завдань, тестових опитувань та інших форм інтерактивної підготовки, що дозволить закріпити теоретичні знання і розвинути навики практичної роботи у студентів;

1.6. Підготовка до друку і видання підручників і навчальних посібників з дисциплін комісії, а також підготовка до перевидання тих матеріалів, що отримали широке визнання у студентів та викладачів;

1.7. Розроблення підручників з профільних дисциплін комісії принципово нової якості змісту, що відповідає моделі підготовки фахівця для роботи у технічній сфері;

1.8. Розроблення та поліпшення навчально-методичної літератури для самостійної роботи студентів з використанням віртуально-тренінгових електронних технологій навчання;

1.9. Розробка дистанційних курсів навчання з спецдисциплін комісії, на основі інформаційних і комунікаційних Інтернет-технологій;

1.10. Запровадження системи контролю якості навчальної діяльності студентів, запровадження в освітній процес нових підходів до оцінювання знань студентів через використання контролюючих програм та ПК;

1.11. Розробка навчально-методичного забезпечення виробничої практики та переддипломної, заснованого на реальному практичному матеріалі;

1.12. Організація ефективної системи керівництва і надання кваліфікованої допомоги студентам під час підготовки курсових та дипломних робіт з метою їх впровадження в господарську діяльність установ, організацій, підприємств;

1.13. Розвиток індивідуальних форм методичної роботи: стажування, консультування, взаємовідвідування занять, через самоосвіту.

2. Активізація організаційної діяльності комісії.

2.1 Підвищення науково-педагогічного рівня викладачів комісії через планове підвищення кваліфікації викладачів комісії в державних установах, на кафедрах вищих навчальних закладів, а також через стажування на підприємствах міста;

2.2. Проведення на регулярній основі науково-методичних семінарів комісії і науково-практичних конференцій, на які запрошуються провідні фахівці з державних установ та підприємств міста та області;

2.3. Сприяння впровадженню науково-дослідних розробок комісії у навчальний процес;

2.4. Залучення кращих студентів коледжу до участі у роботі комісії з урахуванням їх специфіки навчання та майбутньої професійної спрямованості;

2.5. Розвиток кадрового потенціалу комісії, стимулювання підвищення кваліфікації кадрів;

2.6. Виявлення, вивчення, узагальнення і поширення досвіду роботи провідних викладачів комісії;

2.7. Надання методичної допомоги викладачам інших циклових комісій в процесі впровадження НІТ у навчальний процес.

3. Інформатизація діяльності комісії, інформаційні ресурси і технології підготовки фахівців.

3.1. Активізація використання інноваційних елементів, необхідних для досягнення високої якості освітніх послуг, що надаються комісією та забезпечення конкурентоспроможності випускників;

3.2. Поліпшення іміджу комісії, що сприятиме збільшенню чисельності абітурієнтів, удосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців, що сприятиме їхньому працевлаштуванню;

3.3. Активізація творчої діяльності викладачів комісії на базі сучасних засобів створення, редагування і тиражування навчально-методичної літератури;

3.4. Створення сайту комісії, розміщення на ньому навчально-методичних матеріалів, що дозволяють проводити навчання за допомогою різного рівня комп'ютерних технологій.

4. Розвиток і вдосконалення матеріально-технічної бази комісії.

4.1. Постійно дбати про технічне переоснащення, оновлення та збереження обладнання і устаткування у кабінетах та лабораторіях, закріплених за комісією;

4.2. Впровадження у навчальний процес новітніх програмних продуктів для персональних комп'ютерів з дисциплін комісії;

4.3. Технічне переоснащення комп’ютерного парку, придбання ліцензійних інформаційних та навчальних комп’ютерних програм;

4.4. Придбання технічних засобів навчання, сучасного лабораторного обладнанням, модернізація аудиторій, заміна меблів та забезпечення їх інвентарем;

4.5. Виконання щорічних планів заходів щодо зменшення споживання енергоресурсів;

4.6. Забезпечення комплексних заходів з охорони праці та техніки безпеки.

5. Профорієнтаційна робота комісії.

5.1. Продовжувати активну пропаганду науково-технічного та інтелектуального потенціалу як коледжу в цілому, так і комісії зокрема;

5.2. Посилювати профорієнтаційну та рекламну роботу комісії;

5.3. Посилити зв'язки комісії з ЗВО, технікумами та ліцеями технічного профілю;

5.4. Організовувати і проводити Дні відкритих дверей у межах заходів, що проводяться у коледжі;

5.5. Реалізація механізму державних гарантій працевлаштування випускників, надання допомоги у пошуку першого робочого місця, підтримка дієвих зворотних зв‘язків з випускниками;

5.6. Покращення контактів з підприємствами, організаціями з метою поліпшення якості практики і працевлаштування студентів та випускників;

5.7. Посилення роботи з випускниками та підприємствами для збільшення матеріальної допомоги на потреби матеріальної бази коледжу.

Матеріальна база комісії КТ та ПІ знаходиться на високому рівні – кабінети і лабораторії, що оснащені достатньою кількістю комп`ютерів та периферійних пристроїв, локальними мережами із широкосмуговим доступом до мережі Інтернет, сучасними учбовими стендами.

В учбовому процесі та позакласних заходах (студентські конференції, гуртки, збори, презентації) використовується мультимедійне обладнання, що сприяє підвищенню рівня якості засвоєння матеріалу. З використанням мультимедійного обладнання проходить захист дипломних та курсових проектів, а також відеодемонстації матеріалів з місць проходження виробничих практик.

Практичне навчання відповідними ОПП складається з п`яти видів практик:

Практики проходять у лабораторіях коледжу, а також на підприємтсвах міста Одеси та області, на яких студенти оволодівають практичними навичками та закріплюють теоретичні знання.

Завершальним етапом підготовки фахівців у коледжі є Державна атестація випускників, яка проводиться шляхом захисту дипломних проектів і дає змогу визначити рівень підготовки за спеціальністю, систематизує та розширює теоретичні та практичні навички студентів.

На базі коледжу регулярно проводяться конкурси й олімпіади з інформатики і програмування, студенти комісії беруть участь в обласних і Всеукраїнських олімпіадах.


Шановні випускники та потенційні роботодавці! Якщо у Вас є пропозиції, рекомендації або зауваження - можна написати електронного листа на пошту циклової комісії: yuriikryvchenko@otfk.ukr.education