Комісія комп'ютерних технологій та програмної інженерії (КТ та ПІ)
Комісія комп’ютерних технологій та програмної інженерії (КТ та ПІ) ВСП «Одеського технічного фахового коледжу Одеського національного технологічного університету» є випусковою і здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійним ступенем «фаховий молодший бакалавр» за ОПП:
«Обслуговування комп'ютерних систем і мереж»
«Комп'ютерна графіка і Web-дизайн»
«Безпека комп'ютерних систем і мереж»
«Розробка програмного забезпечення»
та за освітнім рівнем «бакалавр за спеціальністю 123 Комп’ютерна інженерія.
Ознайомитись із навчальними програмами за спеціальностями 121 та 123 за усіма освітньо-професійними програмами можна за посиланням.
Ознайомитись із силабусами за спеціальністю 123 за усіма освітньо-професійними програмами можна за посиланням.
На даний час у складі циклової комісії працює 17 викладачів, з них:
на постійній основі – 13
на засадах зовнішнього сумісництва – 4
Серед яких
кандидатів наук – 8
докторів наук - 1
Звіт циклової комісії КТ та ПІ з виховної роботи у 2023-2024 н.р. 1.
Звіт циклової комісії КТ та ПІ з виховної роботи у 2023-2024 н.р. 2.
Перелік тем дипломних проектів ФМБ 123 та 121 спеціальністю на 2023-2024 н.р.
Результати захисту дипломних проектів за 2023-2024 н.р. за спеціальністю 123 Комп'ютерна інженерія
Основною метою діяльності комісії є якісна підготовка і випуск кваліфікованих конкурентоспроможних фахівців для галузі 12- «Інформаційні технології»
Досягнення мети відбувається через:
збільшення інтелектуального потенціалу комісії, розвитку матеріально-технічної бази, підвищення професіоналізму викладацького складу;
впровадження інноваційних методів організації освітнього процесу, вживання новітніх освітніх технологій;
розвиток матеріально-технічної бази комісії;
Досягнення окресленої мети передбачає здійснення наступних заходів:
поліпшення якості навчання студентів шляхом запровадження нових активних інформаційних та телекомунікаційних технологій, інтерактивних форм і методів навчання, розширення застосування електронних інформаційних ресурсів та іншого програмного забезпечення;
поглиблення загальної інформаційної підготовки студентів, формування у них вміння ефективно використовувати комп'ютерні та інформаційно-комунікаційні засоби, що сприятиме розвитку їх інформаційної культури, розширенню застосування у майбутній роботі технологій і ресурсів;
підготовка методичного та навчально-організаційного забезпечення самостійної роботи студентів з дисциплін комісії на електронних та паперових носіях;
забезпечення необхідної якості навчально-методичних розробок, підготовлених викладачами комісії.
Навчально-методична робота розглядається як цілісна система підвищення науково-теоретичного і загальнокультурного рівнів та професійної майстерності викладачів.
Викладачі комісії КТ та ставлять перед собою за мету не тільки надати майбутнім фахівцям знання, але й сформувати мотивацію, виховати прагнення до їх постійного оновлення, власного самовдосконалення.
Основними пріоритетними напрямками діяльності комісії є:
1. Вдосконалення змісту навчальних дисциплін комісії та участь у формуванні робочих навчальних планів:
1.1. Удосконалення змісту робочих навчальних планів спецдисциплін з урахуванням професійної спрямованості їх викладання. Зміст та структура дисциплін комісії повинні в більшій мірі враховувати специфіку майбутнього фаху, результати наукових досліджень в даній галузі діяльності, а також державні нормативно-правові документи та нормативи МОН України;
1.2. Постійне оновлення програм навчальних дисциплін з урахуванням сучасних вимог й актуальності;
1.3. Адаптування програм навчальних дисциплін до європейського освітянського простору;
1.4. Участь викладачів комісії у науково-методичних конференціях і семінарах для вивчення й узагальнення шляхів ефективного розвитку майбутнього фахівця;
1.5. Застосування у процесі навчання ролевих та ділових ігор, індивідуальних практичних завдань, тестових опитувань та інших форм інтерактивної підготовки, що дозволить закріпити теоретичні знання і розвинути навики практичної роботи у студентів;
1.6. Підготовка до друку і видання підручників і навчальних посібників з дисциплін комісії, а також підготовка до перевидання тих матеріалів, що отримали широке визнання у студентів та викладачів;
1.7. Розроблення підручників з профільних дисциплін комісії принципово нової якості змісту, що відповідає моделі підготовки фахівця для роботи у технічній сфері;
1.8. Розроблення та поліпшення навчально-методичної літератури для самостійної роботи студентів з використанням віртуально-тренінгових електронних технологій навчання;
1.9. Розробка дистанційних курсів навчання з спецдисциплін комісії, на основі інформаційних і комунікаційних Інтернет-технологій;
1.10. Запровадження системи контролю якості навчальної діяльності студентів, запровадження в освітній процес нових підходів до оцінювання знань студентів через використання контролюючих програм та ПК;
1.11. Розробка навчально-методичного забезпечення виробничої практики та переддипломної, заснованого на реальному практичному матеріалі;
1.12. Організація ефективної системи керівництва і надання кваліфікованої допомоги студентам під час підготовки курсових та дипломних робіт з метою їх впровадження в господарську діяльність установ, організацій, підприємств;
1.13. Розвиток індивідуальних форм методичної роботи: стажування, консультування, взаємовідвідування занять, через самоосвіту.
2. Активізація організаційної діяльності комісії.
2.1 Підвищення науково-педагогічного рівня викладачів комісії через планове підвищення кваліфікації викладачів комісії в державних установах, на кафедрах вищих навчальних закладів, а також через стажування на підприємствах міста;
2.2. Проведення на регулярній основі науково-методичних семінарів комісії і науково-практичних конференцій, на які запрошуються провідні фахівці з державних установ та підприємств міста та області;
2.3. Сприяння впровадженню науково-дослідних розробок комісії у навчальний процес;
2.4. Залучення кращих студентів коледжу до участі у роботі комісії з урахуванням їх специфіки навчання та майбутньої професійної спрямованості;
2.5. Розвиток кадрового потенціалу комісії, стимулювання підвищення кваліфікації кадрів;
2.6. Виявлення, вивчення, узагальнення і поширення досвіду роботи провідних викладачів комісії;
2.7. Надання методичної допомоги викладачам інших циклових комісій в процесі впровадження НІТ у навчальний процес.
3. Інформатизація діяльності комісії, інформаційні ресурси і технології підготовки фахівців.
3.1. Активізація використання інноваційних елементів, необхідних для досягнення високої якості освітніх послуг, що надаються комісією та забезпечення конкурентоспроможності випускників;
3.2. Поліпшення іміджу комісії, що сприятиме збільшенню чисельності абітурієнтів, удосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців, що сприятиме їхньому працевлаштуванню;
3.3. Активізація творчої діяльності викладачів комісії на базі сучасних засобів створення, редагування і тиражування навчально-методичної літератури;
3.4. Створення сайту комісії, розміщення на ньому навчально-методичних матеріалів, що дозволяють проводити навчання за допомогою різного рівня комп'ютерних технологій.
4. Розвиток і вдосконалення матеріально-технічної бази комісії.
4.1. Постійно дбати про технічне переоснащення, оновлення та збереження обладнання і устаткування у кабінетах та лабораторіях, закріплених за комісією;
4.2. Впровадження у навчальний процес новітніх програмних продуктів для персональних комп'ютерів з дисциплін комісії;
4.3. Технічне переоснащення комп’ютерного парку, придбання ліцензійних інформаційних та навчальних комп’ютерних програм;
4.4. Придбання технічних засобів навчання, сучасного лабораторного обладнанням, модернізація аудиторій, заміна меблів та забезпечення їх інвентарем;
4.5. Виконання щорічних планів заходів щодо зменшення споживання енергоресурсів;
4.6. Забезпечення комплексних заходів з охорони праці та техніки безпеки.
5. Профорієнтаційна робота комісії.
5.1. Продовжувати активну пропаганду науково-технічного та інтелектуального потенціалу як коледжу в цілому, так і комісії зокрема;
5.2. Посилювати профорієнтаційну та рекламну роботу комісії;
5.3. Посилити зв'язки комісії з ЗВО, технікумами та ліцеями технічного профілю;
5.4. Організовувати і проводити Дні відкритих дверей у межах заходів, що проводяться у коледжі;
5.5. Реалізація механізму державних гарантій працевлаштування випускників, надання допомоги у пошуку першого робочого місця, підтримка дієвих зворотних зв‘язків з випускниками;
5.6. Покращення контактів з підприємствами, організаціями з метою поліпшення якості практики і працевлаштування студентів та випускників;
5.7. Посилення роботи з випускниками та підприємствами для збільшення матеріальної допомоги на потреби матеріальної бази коледжу.
Матеріальна база комісії КТ та ПІ знаходиться на високому рівні – кабінети і лабораторії, що оснащені достатньою кількістю комп`ютерів та периферійних пристроїв, локальними мережами із широкосмуговим доступом до мережі Інтернет, сучасними учбовими стендами.
В учбовому процесі та позакласних заходах (студентські конференції, гуртки, збори, презентації) використовується мультимедійне обладнання, що сприяє підвищенню рівня якості засвоєння матеріалу. З використанням мультимедійного обладнання проходить захист дипломних та курсових проектів, а також відеодемонстації матеріалів з місць проходження виробничих практик.
Практичне навчання відповідними ОПП складається з п`яти видів практик:
1) Навчальна практика для отримання вмінь та навичок з робочої професії
2) Навчальна практика з програмування / Навчальна практика електро-радіомонтажна
3) Навчальна практика з конструювання програмного забезпечення / Навчальна практика з комп'ютерної графіки / Навчальна практика з технічного обслуговування та експлуатації комп'ютерних мереж / Навчальна практика з обслуговування та експлуатації систем захисту інформації
4) Виробнича практика
5) Переддипломна практика
Практики проходять у лабораторіях коледжу, а також на підприємтсвах міста Одеси та області, на яких студенти оволодівають практичними навичками та закріплюють теоретичні знання.
Завершальним етапом підготовки фахівців у коледжі є Державна атестація випускників, яка проводиться шляхом захисту дипломних проектів і дає змогу визначити рівень підготовки за спеціальністю, систематизує та розширює теоретичні та практичні навички студентів.
На базі коледжу регулярно проводяться конкурси й олімпіади з інформатики і програмування, студенти комісії беруть участь в обласних і Всеукраїнських олімпіадах.
Шановні випускники та потенційні роботодавці! Якщо у Вас є пропозиції, рекомендації або зауваження - можна написати електронного листа на пошту циклової комісії: yuriikryvchenko@otfk.ukr.education